Розробка оформлення магазинів і підприємств

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-1

Дизайн магазину

Вступ.
Вітчизняний ринок підприємств роздрібної торгівлі сьогодні переживає завершительную фазу побудови ринкових відносин на тлі ряду кризових явищ. Насичення ринку до рівня розвинених країн загострює конкуренцію, призводить до зниження прибутковості бізнесу.

Для серйозних компаній пріоритетом сьогодні стає якість послуг, що надаються і правильна комунікативний зв’язок з клієнтом. Для підтримки обсягів продажів в умовах кризи незамінною стає роль таких маркетингових дисциплін і інструментів, як реклама, позиціонування, ритейл, заснованих на аналізі конкретних ситуацій і маркетингових досліджень. Стійким конкурентною перевагою Вашого підприємства може стати унікальна торгова пропозиція, що формується індивідуальним чином Вашого підприємства в цілому. Комплексний візуально-комунікаційний стиль і оформлення підприємства зробить його неповторним і впізнаваним в конкурентному середовищі. «Помри – але відрізняються» – основа Вашого позиціонування сьогодні.

Рітейл-дизайн магазина – реальний інструмент в зміцненні позицій Вашого бізнесу.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-2
В епоху цифрових технологій ділові комунікаційні процеси стали агресивними по відношенню до людини. Не дивно, що сьогодні в загальному дефіциті – елементарне людське спілкування і увага один до одного. Ми розучилися спілкуватися, розуміти і чути: батько – син, бос – клерк, продавець – покупець … Що пов’язувало і об’єднувало – стало непевним і тендітним … Повернути атмосферу довіри, максимального комфорту, встановити комунікативний зв’язок з відвідувачем роздрібної мережі в сформованій ситуації здатний грамотний ритейл-дизайн. Оптимальне з позицій ергономіки, дизайну і маркетингу торговий простір стимулює продажі, підвищує лояльність покупців. Створюючи середу, що розташовує до спілкування близьких людей – Ви дбаєте про клієнта і економите його час, перетворюючи монотонний процес покупок в захоплюючу подорож. Викликати максимум позитивних емоцій у відвідувача – сьогодні Ваше завдання № 1. Як Ви думаєте, чому в вихідний день батько везе 5-річного сина в будівельний гіпермаркет на інший кінець міста, для здійснення незначної покупки? Все просто – магазин став місцем екскурсії, виховання і захоплюючого спілкування для дорослого і дитини. Додамо до цього обід в кафе, відвідування книжкового кіоску, придбання і процес доставки імпульсної покупки, плюс маса позитивних емоцій клієнта – перед Вами хороший приклад грамотного ритейл-дизайну, як вирішальної переваги в конкуренції.

Рітейл-проектування – комплексний системний процес.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-3
Фундамент під конкурентні переваги Вашого підприємства закладається ще в процесі роботи над дизайном (або редізайном) візуально-коммуни-ційного стилю мага-зіна.Отправной точкою даного процесу є результати маркети-кового аналізу і дослі-джень споживацько-го ринку, що проводяться спеціалізованими ком паніямі. Щоб майбутня будівля стояло на міцному фундаменті вкрай важливо приділити належну увагу цьому початкового етапу работи.Необходімо, щоб процес ритейл-проектування був комплексним і системним, тому що допущені в процесі проектування торгового підприємства помилки можуть привести до додаткових витрат у майбутньому. І навпаки грамотний ритейл-дизайн в значній мірі здатний збільшити ефективність торгових площ і оптимізувати витрати на комплексне зовнішнє і внутрішнє оформлення підприємства.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-4
Genius loci – геній даного місця, крилата фраза, що існувала в середовищі давньоримських інженерів-будівельників, що отримала друге дихання серед архітекторів епохи Відродження, і в наші дні не втратила своєї актуальності. Архітектори минулого з трепетом ставилися до середовища проектованого споруди, обов’язковим було «відчути» дух даного середовища, усвідомлено пропустити через себе найменші нюанси. Сучасні японські проектувальники здатні тонко відчувати проектну середу, медитуючи на місці майбутнього проекту. Вищесказане – скоріше досвідчений прагматизм, ніж сентиментальний підхід до справи. Для міжнародного бренду зараз життєво необхідно вміти адаптуватися до локальних ринків і культурам, аккомодіруя елементи свого дизайну до кожної країни окремо.

Середовищної підхід виявляється в процесі аналізу різних аспектів проектної діяльності. У разі ритейл-проектування необхідним є аналіз і розуміння маркетингової ситуації з урахуванням сегментації споживчих груп, конкурентного середовища підприємства, специфіки його функціональних процесів. З цих позицій, ритейл-дизайн – сфера діяльності архітектора, спрямована на формування оптимальної функціональної середовища підприємства роздрібної торгівлі з метою ефективного використання всього торгового простору. Економічна ефективність використання торгового простору виражається розміром виручки з квадратного метра площі. Функціональна ефективність – в забезпеченні зручних, коротких функціональних зв’язків, а також зручної системи навігації. Художньо-маркетингову ефективність можна виразити в створенні унікальної комфортного середовища перебування відвідувачів, як наслідок – в частоті і тривалості відвідувань. У ракурсі ефективного позиціювання підприємства в свідомості споживача – ефект буде виражатися у формуванні стійкого позитивного комунікативного способу. Як бачимо, ритейл-проектування є комплексним системним процесом.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-5
Рітейл-проектування – синтез дисциплін.

1. Архітектура, як провідна дисципліна в проектуванні і будівництві майбутнього магазину, включає общепланіровочние рішення і зонування магазину, пошук раціонального планування, конструктивних схем, цілісного образу і провідної ідеї будівлі. Охоплює комплекс суспільно-економічних, будівельно-технічних, архітектурно-художніх, санітарно-гігієнічних аспектів.

Кінцевим результатом діяльності архітектора повинна стати матеріально організоване середовище, необхідна для ефективної торговельної діяльності, відповідно до сучасних технічних можливостей і маркетинговим планом.

2. Графічний дизайн. Фірмова графічна ідентифікація і цветографіка підприємства здатні зробити його унікальним і впізнаваним, формуючи в свідомості споживача стійкий візуальний ряд.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyati-6Ефективна система візуальної навігації оптимізує процес орієнтації в торговому просторі.

3. Дизайн інтер’єру магазину – найважливіший інструмент презентації торгового підприємства в очах споживачів. Видиме крізь широкі площині фасадного скління професійно організований простір магазину приваблює споживачів краще будь-якої реклами. Особливо – у вечірній час і негоду.

4. Реклама – обов’язковий елемент ритейл-простору, що стимулює продажу. Конструкції для змінної і стаціонарної реклами, як на фасаді, так і в інтер’єрі торгового залу бажано передбачити заздалегідь ще на стадії створення робочого проекту магазину. Здача в оренду рекламних площин може служити додатковим джерелом доходу підприємства.

5. Ергономіка. Фізичні особливості і пропорції людського тіла – основний критерій у виборі параметрів і розмірів проходів в торговому залі, установці освітлювальних приладів, розміщення торгового обладнання та елементів візуальної навігації.

6. Технологія виробництва має визначальне значення в процесі зонування площ і організації функціональних процесів. Дотримання нормативних параметрів допоможе уникнути спірних питань з пожежною інспекцією, СЕС та іншими контролюючими органами після відкриття підприємства.

7. Візуальний мерчендайзинг. Методика продажу товару в магазині передбачає і презентаційну діяльність, засновану на особливостях візуального сприйняття. Правильно підібраний асортимент (виходячи з сегментації конкретної споживчої аудиторії), способи викладки і освітлення товару, вдале фоновий музичний супровід – стимулюють просування товарів і брендів на регіональних ринках.

Комплексне ритейл-проектування включає в себе розробку наступних базових продуктів:

I. Каталог графічних елементів корпоративної ідентифікації торгового підприємства.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-7
1. Концепція візуально-комунікаційного стилю.

2. Графічні константи корпоративної ідентифікації (логотип, фірмовий блок з правилами графічного побудови, фірмові кольори, фірмовий шрифт і.т.д.).

3. Вимоги щодо використання корпоративної графіки.

4. Макети об’єктів з елементами корпоративної ідентифікації (перелік – згідно з домовленістю).

5. Корпоративна символіка на транспорті.

II. Дизайн-проект екстер’єру та прилеглої території торгового підприємства.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-8
1. Генеральний план із зазначенням інформаційно-іміджевих елементів підприємства, елементів зовнішньої навігації і реклами, малих архітектурних форм.

2. Дизайн інформаційно-іміджевих елементів підприємства, елементів зовнішньої навігації і реклами (вивіски, стел, пілонів, щогл, покажчиків, кронштейнів тощо).

3. Дизайн малих архітектурних форм (лавки, гаражі для візків, навіси, стійки для паркування велосипедів і т.п.).

4. 3D-генплан в аксонометрии (по домовленості).

5. 3D-генплан в аксонометрии, вид вночі (за домовленістю).

6. Проекції фасадів підприємства.

7. Кольоровий дизайн фасадів з паспортом обробки.

8. Проекції вхідної групи магазину.

9. Креслення елементів вхідної групи

10. 3D-візуалізація будівлі та вхідної групи з заданих точок сприйняття.

11. 3D-візуалізація будівлі та вхідної групи, вид вночі, з декоративним підсвічуванням (по домовленості)

III. Дизайн-проект інтер’єру торгового підприємства.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-9
1. План існуючого планування (з реальними розмірами).

2. План розстановки торгово-технічного обладнання, меблів, сантехніки.

3. План статі.

4. План стелі.

5. Перетини і проекції архітектурних деталей, елементів декору, креслення складних вузлів.

6. План-схема розташування електричних розеток.

7. План-схема розташування світильників.

8. Специфікація електрообладнання та світильників.

9. Креслення індивідуальної торгових меблів і деталей інтер’єру.

10. 3D візуалізація приміщень (перелік – за домовленістю).

11. Елементи навігації.

12. Декоративна інтер’єрна графіка (ескіз, макет – за домовленістю).

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-10
Проектні поради.

Принцип «магнітів» – найбільш ефективний метод, який організовує рух відвідувачів по торговому простору, широко застосовуваний в проектуванні моллов. Для спонукання покупця відвідати максимальну кількість відділів та оглянути весь асортимент магазину в торговому залі вибудовується система центрів тяжіння ( «магнітів»), якими можуть стати відео-кафе, фреш-бар, шоколадна майстерня, атракціон, що користуються найбільшим попитом відділи та секції. … Якщо рух відвідувачів організовується по периметру магазину, то пріоритетним буде напрямок проти годинникової стрілки. Необхідно також уникати перетину вхідних і вихідних потоків відвідувачів.

Зонування. Як правило, відношення відвідувача до різним зонам магазину – неоднозначно. Вхідну зону і зону уздовж фасаду відвідувач розцінює як найбільш близькі і знайомі йому – тут спостерігається максимальна активність продажів, що становить близько 40% обороту підприємства, в той час, як наступна за нею зона реалізує 30% товарів, третя зона – 20%, і сама віддалена – 10%. Для супермаркету в першій зоні рекомендується викладка товарів в категоріях «сніданок» і «здорова їжа» (мінводи, соки, фрукти, овочі …). У другій зоні доцільно розмістити основні продукти харчування. Третю зону рекомендують відводити під кондитерські вироби, чай, кава, а також святкові покупки. Віддалена, прихована від випадкового погляду, але позначена елементами доступною навігації зона добре підходить для викладки товарів інтимного характеру: нижня білизна, засоби контрацепції та інтимної гігієни, дієтичні продукти тощо.

Для забезпечення оптимального руху товару кращої є схема з допоміжними приміщеннями, розташованими по периметру торгового залу. Така схема забезпечить найкоротші технологічні зв’язки «товар-прилавок»

Ширина проходів у торговельній залі визначається на основі ергономічних вимог і інтенсивності руху потоків покупців.

0.875 м – мінімальна ширина проходу для відвідувача з кошиком.

1 м – мінімальна ширина проходу вздовж вітрин з викладенням товару на нижніх полицях.

1.25 м – ширина проходу вздовж вітрин для відвідувача з кошиком і відвідувача, який розглядає вітрину.

1.6 м – мінімальна ширина проходу для відвідувача з візком.

1.7 – 1.8 м – мінімальна ширина проходів для магазинів самообслуговування площею близько 1000 м.кв.

2.8 – 3.3 м – рекомендована ширина проходів для магазинів самообслуговування площею близько 1000 м.кв.

3.5 м – ширина проходів для супермаркетів з підвищеною відвідуваністю.

У сучасних продовольчих супермаркетах під торгове обладнання відводиться лише 30% площі залу, решта 70% площі займають проходи для покупців, продавців, місця для промо-акцій і т.п.

Колір. Крім елементів візуальної навігації, логічного і зручного зонування торгового залу, процес орієнтації в супер- і гіпермаркетах значною мірою полегшує і колірне зонування відділів. Усередині різнокольорових виділених зон, обмежених по контуру високими стелажами, можна розмістити ще одні з більш низьким обладнанням. В чітко виділеної зоні покупець візуально буде сприймає лише одну товарну групу – кондитерські та хлібобулочні вироби, або косметику і парфумерію і т.д. При виборі кольору для кожної зони бажано враховувати психологічний вплив кольору на людську свідомість. Так, наприклад, для продуктів харчування підійдуть природні, рослинні, земляні відтінки. Такі як охра, оливковий, авокадо, беж, цегляний, жовто-земляні тони і т.п. Особливість молочного відділу краще висловити відтінками білого. Для групи товарів, які орієнтовані на людей похилого віку – складні спокійні відтінки (тепла і холодна пастель). Відтінок червоного, який символізує лідерство, енергію, силу, з додаванням чіткої ясної графіки добре підійде для викладки чоловічих товарів.

razrabotka-oformleniya-magazinov-i-predpriyatiy-11Освітлення. Правильно організоване освітлення торгового залу і окремих товарних груп може сприяти зростанню обсягів продажів в кілька разів. Загальна розсіяне освітлення повинно бути досить яскравим, але одночасно м’яким і нейтральним для очей. На тлі загального освітлення створюються необхідні світлові акценти, проводиться світлове зонування окремих функціональних зон локальними джерелами світла. Необхідно врахувати зміну природного кольору товару, а також кольору оздоблення інтер’єру під дією джерел штучного освітлення. У зв’язку з цим важливо правильно підібрати тип і індекс передачі кольору джерел світла для підсвічування груп різних товарів. Рекомендовані індекси кольору (Ra) джерел світла для підсвічування:

Бакалійних відділів – 830, 840. М’яса – 79, 840. Текстилю та шкіри – 927, 930, 940. Меблів і килимів – 827, 927, 830, 930. Спортивних, дитячих та канцелярських товарів – 830, 840. ювелірних виробів – 830 , 930, 840. Косметичних салонів і перукарень – 827, 927, 930, 940. Квітів – 930, 940. Книжкових відділів – 827, 830. Ресторанів і кафе – 827, 927. складських приміщень – 840.

Висновок. У роботі нашої компанії комплексний підхід є основоположним, оскільки всі наші вироби є невід’ємною частиною навколишнього проектного середовища підприємства, корпорації, міста, інших комунікаційних систем. «Бомонд-реклама» готова запропонувати Вам розробку комплексного оформлення підприємства, кінцевою метою якого стане організація просторової функціональної середовища корпорації в системний цілісний ансамбль. Наші фахівці володіють необхідним досвідом та знаннями для вирішення складних завдань, як в розробці логотипу, так і в області архітектурно-будівельних конструкцій. Тісна взаємодія з виробництвом допомагає нашим проектувальникам створювати якісні роботи, зберігаючи необхідний баланс між креативною ідеєю і раціональністю.

Наші клієнти
  • ТНК
  • Life
  • Эко-маркет
  • Техноярмарок
  • Нафтогаз
  • Окко
  • WOG